Klicperovo divadlo má nové logo, chystá také spoustu novinek
Do nadcházející divadelní sezóny vstoupí Klicperovo divadlo v „novém kabátu.“ Jako tradičně nabídne hned několik premiér, už z dálky ale zaujme jeho nová vizuální identita, kterou divadlo vybralo ve veřejné soutěži. Mezi premiérami nebudou chybět hry z pera v Hradci již zavedeného Davida Drábka, ani autorské dílo vycházející režisérské hvězdy Braňo Holička
Soutěž na nové logo vyhlásilo Klicperovo divadlo na počátku letošního roku. Zapojit se do ní mohli nejen profesionální grafici, ale i studenti či amatéři. Porota, složená ze zaměstnanců divadla i externích odborníků, tak nakonec vybírala z celkového počtu 93 návrhů. “Nové logo je jednoduché, čisté a věříme, že i jasně rozpoznatelné. Navíc se trojúhelníkovým motivem odkazuje i k reliéfu od Vladimíra Preclíka zvanému Antické drama či Tympanon, který sloužil jako dosavadní logo,” uvedla ředitelka Klicperova divadla Ing. Eva Mikulková. Autorkou vítězného návrhu je absolventka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a studentka průmyslového designu Eliška Karešová.
Zdánlivě jednoduché logo v sobě nese prvky z historie i současnosti divadla. „Logo má celkově vzhled fialové buřinky, která odkazuje k bustě Václava Klimenta Klicpery na budově divadla. Pokud si logo rozdělíme na dvě části, můžeme pak vidět klasický symbol roztahující se jevištní opony nad obdélníkovým pomyslným pódiem. Prostor bílého trojúhelníku odkazuje k původnímu logu a zároveň představuje několik městských dominant, především Bílou věž na náměstí, která se nachází nedaleko divadla. Druhým městským symbolem v logu je soutok řek Labe a Orlice, kdy se dvě řeky jako ramena setkávají ve vrcholu trojúhleníku. Třetí konkrétní význam trojúhelníku je záře světla, které kuželovitě ozařuje pódium. Při otáčení loga můžeme vidět siluety písmene “K”, nebo naopak “D”, logo je tedy složeninou iniciál Klicperova divadla, které do sebe navzájem zapadají,” popsala svůj návrh grafička.